اینترنت اشیا مجموعه ای از دستگاه‌هایی است که برای انتقال داده‌‌ها و انجام وظایف مختلف بدون دخالت انسان با یکدیگر همکاری می‌کنند. برخی از برنامه‌های کاربردی موجود اینترنت اشیا شامل دستیارهای شخصی هوشمند، زنگ‌های ویدیویی، کشاورزی هوشمند و غیره است. ایده اصلی افزایش کارایی از طریق دستگاه‌های متصل به هم است. از سوی دیگر، GIS یک فناوری مرتبط با مکان است که اطلاعات مرجع جغرافیایی را تجزیه و تحلیل و نمایش می‌دهد و از داده‌های مکان منحصر به فرد استفاده می‌کند. ساده ترین مثال GIS ردیابی تحویل پیتزا یا سفارش خرید آنلاین است. با این حال، GIS همچنین به انجام مطالعات پیچیده در مورد روندهای محیطی، الگوهای آب و هوا، بارندگی و غیره کمک می‌کند.

دنیای ما در حال تغییر است و به سرعت در حال تبدیل شدن به دیجیتال است. امروز، ما در آستانه یک انقلاب تکنولوژیکی مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) هستیم که بیشتر، اگر نه همه، صنایع را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با میلیاردها حسگر متصل در دارایی‌ها و شبکه‌ها و محصولات در سراسر جهان، شرکت‌ها در حال جمع‌آوری و پردازش داده‌ها با فرکانس و سرعت بالاتر هستند. چالشی که همچنان گریبانگیر بسیاری از سازمان‌‌ها می‌شود این است که چگونه می‌توان از این داده‌‌ها تصمیمات موثر گرفت. سازمان‌‌ها با چالش‌های جدید بسیاری روبرو هستند و به دنبال فناوری برای بهبود آگاهی موقعیتی، ایجاد کارایی عملیاتی و بهینه سازی تمام جنبه‌های کار هستند.

در حالی که استقرار در مقیاس بزرگ اینترنت اشیا در دسترس بودن و به موقع بودن داده‌‌ها را بهبود بخشیده است، اتصال این مجموعه داده‌های گسسته و بدون ساختار می‌تواند دشوار باشد. هر حسگر، دارایی یا شبکه یک چیز مشترک دارد: در جایی قرار دارد. مکان یک سیستم مرجع مشترک برای ایجاد روابط فراهم می‌کند. فناوری مکان Esri اطلاعات، سیستم‌ها، مدل‌ها و رفتارها را با بافت فضایی به هم متصل می‌کند و با استفاده از زیرساخت‌های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) مدرن، نمایش‌های دیجیتالی جامعی از محیط‌ها، دارایی‌ها، شبکه‌ها و شهرها ایجاد می‌کند. صنعت و سازمان‌های دولتی در هر زمینه ای از کسب و کار خود با چالش‌هایی روبرو هستند. آنها سخت کار می‌کنند تا با فناوری دیجیتال سازگار شوند و از آنها استفاده کنند. با این حال، آنها اغلب با چالش‌های امروزی با روش‌های دیروز مواجه می‌شوند. در مبارزه برای مرتبط ماندن و پیشرفت، آنها به دنبال به روز رسانی به راه حل‌های مدرن فناوری اطلاعات پیشرفته (IT) و فناوری عملیاتی (OT) هستند. برای دستیابی به این اهداف دگرگونی، آن‌ها باید شیوه کسب و کار خود را دوباره ابداع کنند و بسیاری از مدل‌ها و فرآیندهای عملیاتی قدیمی را تغییر دهند. برای تأثیرگذاری بر تغییر مورد نظر، سازمان‌ها به راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر نیاز دارند که نه تنها چالش‌های امروزی را برآورده کند، بلکه با چشم‌انداز استراتژیک آینده آنها همسو باشد. با افزایش پذیرش اینترنت اشیا و GIS و رشد برنامه‌های کاربردی آنها، آینده به طور فزاینده ای هوشمند و خودکار می‌شود. فناوری‌های GIS و IoT سیستم‌ها و داده‌ها را به روش‌های جدیدی به هم متصل می‌کنند، که امکان تغییر بسیاری از گردش‌های کاری سازمانی را فراهم می‌کند. نوآوری و ادغام این فناوری‌ها باعث ایجاد سیستم عصبی و ایجاد ‌‌همزادهای دیجیتالی یکپارچه در زمان واقعی می‌شود. همزادهای دیجیتال برای نمایش دیدگاه‌های تاریخی دقیق، مشاهده و نظارت بر عملکرد فعلی و پیش بینی وضعیت‌های آینده استفاده می‌شوند. ‌‌همزادی دیجیتالی یک دارایی ثابت یا سیستم دنیای واقعی به طور مستقیم از گنجاندن داده‌های GIS و IoT در مورد دارایی سود می‌برد. IoT داده‌‌ها را به هم متصل می‌کند و GIS زمینه را در اطراف دارایی اضافه می‌کند و مدل اطلاعاتی را به مدل‌های دیگر و به محیط اطرافش متصل می‌کند. GIS ‌‌همزادهای دیجیتالی از محیط طبیعی و ساخته شده ایجاد می‌کند و همچنین می‌تواند برای ادغام بسیاری از نمایش‌های دیجیتالی مختلف از دنیای واقعی استفاده شود.

با قرار دادن اینترنت اشیا در چارچوب، به راحتی می‌توان آن را ناملموس تصور کرد، بخشی از ابر عظیمی‌که امروزه تا حد زیادی زیرساخت محاسباتی جهانی ما را تعریف می‌کند. در واقع، هر یک از میلیاردها حسگر تولید کننده داده در فضای فیزیکی وجود دارد. این حسگرها در گوشی‌های هوشمند، خودروها، قطعات تولیدی و در خانه‌های ما زندگی می‌کنند. برای اکثر آن‌ها، مکان یک جنبه اساسی از داده‌هایی است که تولید می‌کنند. بدون درک مکانی که سنسور در آن قرار دارد، زمینه حیاتی وجود ندارد. مقدار آن در صفحات گسترده و برنامه‌های نرم افزاری به دام افتاده است. فناوری مکان یابی ArcGIS Esri یک راه اثبات شده برای ایجاد چارچوبی برای گردآوری داده‌‌ها با استفاده از مکان و استقرار داده‌های بزرگ به طور دقیق و هوشمند در برابر مشکلات دنیای واقعی و جان بخشیدن به داده‌های اینترنت اشیا در زمینه فضایی است. GIS و IoT سیستم عصبی برای ایجاد ‌‌همزادهای دیجیتال هستند.

Remote Sensing

سنجش از دور عبارت است از کسب اطلاعات در مورد یک شی یا پدیده بدون تماس فیزیکی با جسم، برخلاف مشاهده درجا یا در محل. این اصطلاح به ویژه برای کسب اطلاعات در مورد زمین و سیارات دیگر به کار می‌رود. سنجش از دور در زمینه‌های متعددی از جمله ژئوفیزیک، جغرافیا، نقشه‌برداری زمین و بیشتر رشته‌های علوم زمین (مانند ژئوفیزیک اکتشاف، هیدرولوژی، بوم‌شناسی، هواشناسی، اقیانوس‌شناسی، یخچال‌شناسی، زمین‌شناسی) استفاده می‌شود. همچنین دارای کاربردهای نظامی، اطلاعاتی، تجاری، اقتصادی، برنامه ریزی و بشردوستانه و غیره است.

در استفاده کنونی، اصطلاح سنجش از دور به طور کلی به استفاده از فناوری‌های حسگر مبتنی بر ماهواره یا هواپیما برای شناسایی و طبقه‌بندی اجسام روی زمین اشاره دارد. این شامل سطح، جو و اقیانوس‌‌ها، بر اساس سیگنال‌های منتشر شده (به عنوان مثال تابش الکترومغناطیسی) است. ممکن است به سنجش از دور “فعال” (زمانی که سیگنالی توسط ماهواره یا هواپیما به جسم ساطع می‌شود و انعکاس آن توسط سنسور تشخیص داده می‌شود) و سنجش از دور “غیرفعال” (زمانی که انعکاس نور خورشید توسط سنسور تشخیص داده می‌شود) تقسیم شود.